Visszalépés a főoldalra
Fogjunk össze
Teendők
Kedves szülők
Izesítők
Utószó
Tennivalók a helyes táplálkozás érdekében!

Teendők


Már az üzletben tanulmányozzuk az élelmiszeren feltüntetett adalékanyag-felsorolást. 

Ne vásároljunk olyan élelmiszert, ami a veszélyes adalékanyagokból valamennyit is tartalmaz.

Elsősorban természetes adalékanyagokat tartalmazó termékeket vásároljunk.

Minél több feldolgozási fázison megy át egy alapanyag, általában annál több benne a különféle adalék.

Bolti konzervek, édességek, mélyhűtött és félkész ételek helyett ezért vásároljunk friss piaci alapanyagokat és amit lehet, készítsünk el otthon mi magunk (főzelékek, saláták, szószok, pizza, krokettok, krumpli- és tejtermékek, sütemények, pudingok, stb.).

Kerüljük a színezett élelmiszereket (édességek, cukorkák, pudingok!).

Lehetőség szerint csak olyanokat vásároljunk, amik természetes eredetű színezéket tartalmaznak.

Mértékkel fogyasszuk a füstölt és pácolt húsárukat.

Lehetőség szerint házi vágásokkal, nitrátmentes sópácolással tartosított füstölt húsárut fogyasszunk.

Ne fogyasszunk íz fokozott, agyoncukrozott, koffeinnel és szén-dioxiddal dúsított üdítőitalokat és energiaitalokat. 

Az édes borok helyett részesítsük előnyben a száraz fajtákat, mivel ezek kevesebb kén-dioxidot tartalmaznak.

Érdemes kenyérsütő gépet vásárolnunk, mivel így kevés fáradtsággal kitűnő teljes kiőrlésű adalékanyag-mentes kenyérhez és pékáruhoz juthatunk.

Főként gyermekeink egészségére gondolva ügyeljünk arra, hogy mit vásárolunk.

Ne befolyásoljanak minket a jobbnál jobb reklámok, mivel ezek nem a termék minőségéről szólnak.

Ne fogyasszuk:

puha rágócukorkák, gumimacik, színes gumicukrok, színes csoki golyók, vaníliás pudingpor, dobozos tejszínes pudingok, előre panírozott hal rudak, kész szószok, zacskós levesek, szénsavas üdítőitalok, energiaitalok.